Yenilikçi uygulamalar Türk Telekom’da hayata geçiyor

İnsan kaynağı gelişimini çok önemsediklerini belirten Türk Telekom İnsan Kaynakları, Regülasyon ve Destek Genel Müdür Yardımcısı Şükrü Kutlu, firmasının İK alandaki çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Yenilikçi uygulamalar Türk Telekom’da hayata geçiyor


Türkiye’nin en büyük işverenlerinden Türk Telekom olarak, hızla değişen, rekabetin yoğun yaşandığı ve tüketici taleplerinin hızla karşılanması gereken telekomünikasyon sektöründe insan kaynağının gelişimini çok önemsiyoruz.

Bu bakış açısıyla, İK Organizasyonunda ilk defa duayen Dave Ulrich tarafından ortaya konulan İnsan Kaynakları İş Ortaklığı yapısını oluşturduk ve bu sayede iş birimlerinin İK konularındaki tüm ihtiyaç ve beklentilerini iletebilecekleri, süreçler hakkında bilgi alabilecekleri bir kontak noktası olarak konumlandırdık.

İnsan Kaynakları olarak şirketimizin stratejik hedeflerine daha etkin hizmet edecek, büyüme ve karlılığı sürdürülebilir hale getirecek; daha sade, çevik ve odaklı bir Organizasyon Yapısı oluşturduk.


Ayrıca, İnsan Kaynakları faaliyetlerimizi, analitik altyapımız ile desteklemek amacıyla Çalışan Bağlılığı Analitiği çalışmalarını yürütüyoruz. Bu kapsamda, şirketimizden ayrılan ve halen çalışmaya devam eden çalışanlarımızın İK sistemlerindeki verilerini ileri istatistik analizlere tabi tutarak modeller oluşturuyoruz.

İnsan Kaynakları olarak, yetenekleri çekme ve elde tutmanın şirketimizin rekabet gücünü artırmada, stratejik önemde olduğunu düşünüyor, şirketimizi geleceğe taşıyacak yeteneklerimizin gelişimi için ORKESTRA Yetenek Yönetimi ve Gelişimi Programımızı uyguluyoruz. “ORKESTRA” programında 360 Derece Yetkinlik Ölçme, Performans ve Potansiyel Değerlendirme ile İç Değerlendirme ve Gelişim Merkezi süreçleri bulunuyor. 

Çalışanlarımızın Çoğunluğu Y Jenerasyonu

Türk Telekom, çalışanlarının yarısından fazlası 1980 ve sonrasında doğmuş, çoğunluğu Y jenerasyonundan oluşan, genç bir şirket. Özellikle son yıllarda şirket içerisinde yürüttüğümüz genç yetenek programları ve rejenerasyon çalışmalarının bir sonucu olan bu durum, İK pratiklerimizin günümüze olduğu kadar geleceğe odaklanan bir bakış açısıyla şekillenmesinde önemli bir rol oynuyor.


İşveren Markası çalışmalarımıza odaklanarak, Türk Telekom’un “Gözde İşverenler” araştırmalarındaki sıralamasını iyileştirerek, işveren markamızı bir üst lige taşıdık.
Türkiye genelindeki çalışanlarımız ile aramızda etkili bir diyaloğu tesis etmek üzere geleneksel iletişim kanallarının yanı sıra dijital iletişimin tüm olanaklarından yararlanıyoruz. İntranetimiz Türk Telekom Port adeta iç bir sosyal medya ortamı gibi çalışanlarımızın yorumlarıyla ve beğenileriyle etkileşime geçmesine olanak sağlıyor. İletişim TV, İletişim Blog, Kan Gönüllüleri, Takım Odaları, “Mucit” Çalışan Fikir Öneri Sistemi gibi birçok platformda çalışanlarımızın birbirleriyle etkileşime girebilecekleri bir iletişim ortamı sunuyor, şirket süreçlerine katılımlarını teşvik ediyoruz.

Eğitim programlarımız ve üniversite iş birliklerimizin yanı sıra genç çalışanlarımıza İç Mentorluk Ve Koçluk hizmeti ile de kariyerlerinin her aşamasında destek oluyoruz.

Güncelleme Tarihi: 03 Nisan 2018, 13:15
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER