Kira yardım desteği nedir,başvurusu nasıl yapılır

2018 Kira yardımı için başvuru yapmak ve belediyenin sağladığı finansal destekten yararlanmak geliri olmayan ihtiyaç sahipleri için oldukça önemli bir destektir.

Kira yardım  desteği nedir,başvurusu nasıl yapılır

Bu destekten faydalanmak, geliri yetersiz muhtaç insanlar için oldukça rahatlatıcı olmaktadır. Gerekli evraklar tamamlandıktan sonra ihtiyaç sahibi vatandaşlar başvuru yapılabilir.


Vatandaşlar başvuru işlemlerini kendileri yapamayacakları durumlarda, vekil olan kişi vekaletname ile başvuru yapabilmektedir. Vekaletname ile yapılan başvurularda vekil olan kişinin kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi istenmektedir. Vekil olan kişinin kira yardımı başvurusu yapmak için yetkili olduğuna dair ibare vekaletnamede yer almalıdır aksi halde vekaletname ile yapılan başvuru geçersiz sayılır. Kira yardımı, finansal desteğin yanında vatandaşlar konut ve riskli durumlarda iş yeri taşınma destekleri de alabilirler.

Kira Yardımı Nedir, Kimlere Verilir?


Sabit geliri olmayan ve 65 yaşından büyük vatandaşlar, yurtlarda ikamet eden öğrenciler kira yardımı alabilirler. Başvuru sahipleri 2018 kira yardımı kimlere verilir? yardım başvurusu için evrak gerekir mi? sorularına cevap aramaktadırlar. Bu soruların cevabına göre başvurularını doğru yol izleyerek yaparlarsa kendilerine sağlanan kira yardımından kolaylıkla yararlanabilirler.

Kira yardımı 2018 yılı başvurularında kişinin ihtiyaç durumu doğrultusunda değişiklik göstererek, gelir seviyesine göre değişmekte ve 18 ay süreyle yardım yapılmaktadır. Aynı şartlar dahilinde kişiler ikinci kez yardım alamayabilirler. Kira yardımı alan kişilerin taşınması gerekebilir. Bu durumda taşınma yardımı için müracaat eden kişilerin mağduriyetini önlemek için 1720 Türk Lirası destek sağlanır. Bu desteği alan kişinin 1 yıl aşmayacak şekilde taşınması zorunludur. Taşınma yardımı almak için gerekli evraklar hazırlanarak başvuru yapılması izlenen süreçte olumlu sonuç alınması için önemlidir.

Kira Yardımı Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Hangileridir?

2018 Kira yardımı gerekli evraklar eksiksiz ve doğru hazırlandıktan sonra başvurusu yapılmalıdır. İstenen evrakların hata olmadan, eksiksiz olarak teslim edilmesi halinde başvuru sahipleri çok kısa bir sürede yetkililerden yardım alıp alamayacaklarını öğrenebilirler. Kira yardımı almak isteyen muhtaç kişilerin başvuru öncesinde hazırlamaları gereken evraklar şu şekilde sıralanmaktadır;

Sponsorlu Bağlantılar

Başvuru sahibinin içinde bulunduğu durumu açıkça belirttiği dilekçe
Anlaşmalı banka hesap numarası
Başvuru sahibinin kimliğinin aslı ve fotokopisi
İkametgâh adresi (belgeli olmalıdır)
Gelir durumunu gösteren resmî belge
Riskli durumlarda taşınması gereken işyerleri için işyeri taşıma yardımı yapılmaktadır. Kiralık işyerini taşımak zorunda kalan kişiler, Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı ve belediyenin desteğini alarak iş yerleri için verilen taşınma yardımından faydalanabilirler.  İşyeri taşıma yardımına başvururken tamamlanması gereken evraklar şu şekilde sıralanmaktadır;

Kimlik belgesi aslı ve fotokopisi
Kurumdan verilecek olan başvuru formu
Riskli bina adresine ait olan vergi levhası
Taşınılacak olan adres ile ilgili vergi levhası
Yapıdaki riski belirten yazının fotokopisi
Nüfus kayıt örneği aslı (Islak imzalı ve yeni adrese dayalı)
Kamu bankalarından açılmış vadesiz hesabı gösteren hesap cüzdanı fotokopisi (hesap numarası belirtilmelidir)
Başvuru evrakları eksiksiz olarak ve doğru düzenleme yapılarak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı ve belediyelere teslim edilirse, yardım almaya hak kazanan vatandaşlar kısa bir sürede olumlu sonuç alırlar.

ssk.biz

Güncelleme Tarihi: 06 Ağustos 2018, 01:14
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

$('#detay-metin a').each(function(i, el){ $(el).attr('target', '_blank'); });