Tatile çıkacaklara önemli uyarılar

Yaz tatilinde çıkabilecek olası sağlık sorunlarına karşı uzmanlar uyarıyor. Kronik hastalıkları olanların dikkat etmesi gerekiyor, sağlıklı bir tatil için dengeli beslenme ve sıvı alımı oldukça önemli.

Tatile çıkacaklara önemli uyarılar

Memorial Kayseri Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü’nden Uz. Dr. Muharrem İngeç, tatilden sağlıklı bir şekilde dönebilmek için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

Isı değişimlerinin yüksek düzeyde olduğu yaz aylarında yanlış kıyafet tercihinin sağlık sorunlarına neden olduğunu belirten Uzm. Dr. İngeç, “Tatilde güneş ışınlarını yansıtabilen, pamuklu, açık renkli, teri emebilen kumaşlardan üretilmiş giysiler tercih edilmelidir. Hava alabilen pamuklu yazlık giysilerin yanı sıra, rüzgara ve yaz yağmurlarına karşı koruyucu olabilecek kıyafetler de valizde bulundurulmalıdır. Yazın 10.00- 16.00 saatleri arasında güneşin zararlı etkilerinden mümkün olduğunca korunmak gerekir” dedi.

Kronik hastalığı olanlar dikkat!

Kronik hastalıkları bulunanlara tatil öncesinde doktor muayenesini öneren İngeç, “Tatil boyunca kalp, yüksek tansiyon ya da kronik rahatsızlıkları olanların ilaçlarını yanlarından ayırmamaları, sağlıklı besinler ve içecekler tüketmeleri önerilmektedir. Bu hastaların, güneşin en yüksekte olduğu öğle saatlerde denize girmemesi, serinlemek için çok soğuk suda duş almaması ve uzun süre yüzmemesi gerekir" diye konuştu. KOAH ve astım hastası olanların tatillerini; havası temiz, nemli olmayan ve bol ağaçlı tatil bölgelerinde geçirmesini isteyen İngeç, şöyle devam etti: "Yine bu hastalar uyudukları odanın rutubetsiz, güneş alan ve kolay havalandırılabilen özelliklere sahip olmasına dikkat etmelidir. Diyabet hastaları ise insülin ilaçlarını yanında bulundurmalı, tatil boyunca diyetlerine dikkat etmelidir."

Dengeli beslenmek önemli

Beslenmenin öneminde dikkat çeken İngeç, sıvı tüketimi ve az yağlı beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. İngeç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tatil boyunca sindirimi kolay, yağ oranı düşük ve sulu besinler tüketilmelidir. Günlük 2-2.5litre su tüketilmeli, asitli ve enerji içeceklerinden uzak durulmalıdır. Terlemeyle kaybedilecek tuz miktarına dikkat edilmeli ve yeterli miktarda tuz alınmalıdır. Özellikle çocuklardaki sıvı kaybı göz önünde bulundurulmalı, güneşe çıkacak çocuklarda yüksek faktörlü güneş kremleri kullanılmalıdır. Çocuklar ile yaşlıları güneş çarpması ve yanıklarından korumak için gölge alanlar tercih edilmelidir."

İHA

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER