Meditasyon ile ilgili doğru bilinan yanlışlar

Meditasyon dendiğinde akla gelen klişeleri uygulamaları bir tarafa bırakma vakti geldi. işte meditasyonla ilgili doğru bilinen yanlışlar.

Meditasyon ile ilgili doğru bilinan yanlışlar


Meditasyon tek tiptir Sadece bağdaş kurarak meditasyon yapıldığını zannetmek büyük bir yanılgı. Bunun bir yol olduğu doğru ancak meditasyon sadece bu şekilde yapılmıyor. Günlük hayattaki neredeyse her aktivitene meditasyonu dahil edebilirsin

 Bulaşık yıkama aktivitesi de buna dahil!

Önemli olan sadece yapılan meditasyonu içselleştirmek… Meditasyon sırasında kımıldamadan sessizce durulmalı Sanıldığının aksine kımıldamamak ve sessiz olmak meditasyonda bir zorunluluk değil, bir tercih. Meditasyon zihinsel pratiklere yöneldiğinden elbette bu yöntem de tercih edilebilir. Ancak bunun yanı sıra doğanın içindeyken ya da çalışırken de “yapısal meditasyon” olarak adlandırılan teknik uygulanabiliyor.

Zihin tamamen boş olmalı Zihni temizlemek, içini tamamen boşaltmak anlamına gelmiyor. Meditasyon düşünceleri, duyguları ve hisleri gözlemleme şeklidir. Sınırlı bir şekilde düşünmek tüm bunları anlamamıza engel olur. Dolayısıyla stresi ve kaygıyı azaltmak konusunda pek de yardımcı olamaz.

Meditasyon düne göre daha huzurlu olmayı sağlar Meditasyon zihinsel arınma için doğru ve dümdüz bir yol değildir. Hatta yanlış uygulanan meditasyon tekniklerinin anksiyete riskini artırdığı bile söylenebilir. Gerçek bir zihinsel arınma yaşamak için bir meditasyon uzmanının rehberliğinde çalışmak gerekiyor. Böylece kendi kendine yapılacak alıştırmalar için de bir uzman yardımı alınmış olur.

Meditasyonun faydaları hakkında bilinmesi gereken ne varsa haberdarız Meditasyonun bazı türlerinin stresin azalmasına ve depresyona yardımcı olduğunu araştırmalar kanıtlıyor. Bununla birlikte yeni bilimsel çalışmalar, stres hormonunun seviyesini azalttığını ve buna bağlı olarak yaşlanma üzerinde de olumlu etkiler gösterdiğini tahmin ediyor.

Uzun dönemde ortaya çıkacak yeni ispatlarla meditasyonun insan beyni üzerindeki yeni etkilerinin de gün yüzüne çıkacağına kesin gözüyle bakılıyor. Meditasyon sadece acıyı, kaygı bozukluğunu ve stresi azaltır Geleneksel olarak meditasyon, Budizm anlayışında da olduğu gibi hayatın anlamını ve amacını araştırmaya, aynı zamanda varoluşsal farkındalığı derinleştirmeye yöneltir.

Meditasyonun tamamen zihinsel sağlık üzerindeki etkilerine odaklanırsak varoluşsal derinlik hakkında amaçladıklarını göz ardı etmiş oluruz. Dolayısıyla meditasyon aslında gerçek gücü hala tam anlamıyla keşfedilmemiş uzun bir yol anlamına geliyor.

Kaynak diyetkolik

Güncelleme Tarihi: 06 Eylül 2018, 23:47
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

$('#detay-metin a').each(function(i, el){ $(el).attr('target', '_blank'); });