Domino’s Pizza'ya sesleniyorum: Tüketiciyi kandırmaya hakkınız yok!

Alttaki iki resim arasındaki 7 farkı bulabildiniz mi? Yanlış anlamayın bu bir “şaşı bak şaşır” oyunu değil; biri Domino’s Pizza’nın menüsünde yer alan ve reklamlarında kullandığı görseli, diğeri siparişte gönderdiği pizzanın kendisi. Aradaki 7 farktan biri ise “Ekstra Peynirli New York Pizza”da mikroskopla bile bulunamayan peynir…

Domino’s Pizza'ya sesleniyorum: Tüketiciyi kandırmaya hakkınız yok!

Domino’s Pizza’nın internet sayfasında, reklamlarında ya da şubelerinin vitrin camlarında yer alan “%100 Mutlu Müşteri” logosunun tamamen bir illüzyon olduğunu düşünüyorum. Çünkü, markaya sipariş veren bir müşteri olarak bu mutluluğu yaşama şansına sahip olamadım. Bilinçli tüketicinin kalite standartlarını yükseltebileceği ve üreticinin tüketiciyi kandırma hakkının olmadığı düşüncesi ile yaşadığım deneyimi kamuoyu ile paylaşma ihtiyacı hissettim. 


Domino’s Mobil Uygulaması ile Tercüman Şubesine 8 Mayıs tarihinde sipariş ettiğim “Ekstra Peynirli New York Pizza”, adresime tam da zamanında teslim edildi. Ancak ambalajı açınca şok oldum. Siparişim, adı sadece “New York Pizza” olan bir ürün olsa, içinde de peynir olmasaydı, peyniri sorgulamazdım belki. Ya da “Peynirli New York Pizza” isimli bir sipariş verseydim, gözlerim “Ekstra Peynirli New York Pizza”da olduğu kadar peyniri özellikle aramazdı belki. Ama, bir pizza için özellikle “ekstra peynir” seçeneği sipariş edilmişse, insanın gözleri ister istemez peyniri arıyor; bu pizzada peynirin lezzetini duyumsamak istiyor.


Fotoğraflardan biri “Ekstra Peynirli New York” iddiası ile pazarlanan ürün; diğeri ise bu görsele aldanarak sipariş vermem üzerine bana gönderilen, içinde peynir kırıntısına bile rastlayamadığım pizza. 
Bu durum üzerine, Domino’s Müşteri Hizmetlerini aradım, mail gönderdim. Kendileri, yeniden pizza gönderme teklifinde bulundular; ancak kabul etmedim. Eğer bir yanlışlık söz konusu olsa idi, belki bu teklifi kabul edilebilirdim. Fakat olay tamamen müşteriyi kandırma üzerine kurulan bir tezgah. Bir tüketici olarak bu durumu paylaşmanın; kamuoyunun Domino’s Pizza hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacağı, dolayısıyla markanın da kendisine çeki düzen vermesi için bir etki oluşturacağı düşüncesindeyim. 


Domino’s Pizza’ya öfkeliyim. Sipariş ettiğim ürünün gerek içerik gerekse görsel benzerlik açısından üç aşağı- beş yukarı benzerini beklemek en doğal hakkım diye düşünüyorum. 
Bir tüketici olarak Domino’s Pizza’ya ve bu vesile ile benzer satış ve pazarlama politikaları izleyen diğer markalara sesleniyorum: Tüketicilerinizi/müşterilerinizi kandırmaya hakkınız yok!

Sektörel Yayın

Güncelleme Tarihi: 29 Mayıs 2018, 11:04
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

$('#detay-metin a').each(function(i, el){ $(el).attr('target', '_blank'); });