2 Milyon şirket aracı yakıt giderini otomatik takip ediyor

Türkiye’de her yıl 300 bin şirket aracının eklendiği taşıt tanıma teknolojileri, gerçek yakıt kontrolünü ve yakıt giderlerinin otomatik takibini sağlayan bir sistem olarak dikkat çekiyor. Sadece tanımlı araca yakıt ikmali sağlayan sistem, hem zaman hem mali tasarruf sağlıyor.

2 Milyon şirket aracı yakıt giderini otomatik takip ediyor

Türkiye’de 21 yıldır kullanılan taşıt tanıma teknolojileri, bugün hemen hemen tüm akaryakıt firmaları tarafından şirketlere sunulurken, her yıl 300 bin şirket aracının katıldığı ve toplamda 2 milyon şirket aracının katıldığı büyük bir sektöre dönüştü. 

Artan yakıt maliyetleri filoların en büyük gider kalemini oluştururken, gerçek yakıt kontrolünü ve yakıt giderlerinin otomatik takibini sağlayan önemli bir sistem haline geldi.

Tüm dünya kullanıyor

Taşıt tanıma teknolojilerine alternatif olan ve tüm dünyada kullanılan kartlı filo yakıt sistemleri, giderek “RFID -Taşıt Tanıma Teknolojilerine” yöneliyor. Kartlı sistemlerde yakıt, farklı araçlara doldurulabilirken, kötü niyetli sürücü şirkete ait yakıt kartı ile şirket aracı dışında şahsi aracına da dolum yapılabildiğinden şirketler tarafından artık tercih edilmiyor. Bununla beraber taşıt tanıma teknolojilerindeki RFID  (Radio Frequency ID ) sayesinde, sadece RFID çipinin takıldığı araca yakıt ikmali yapılabildiğinden, yakıtın ikmalinin devamı için yakıt tabancasının depoda takılı olması gerekiyor.

Turpak şirketinin CEO’su Tamer Şengönül, 21 yıldır Türkiye’de çalışmakta olan ve artık şirketler tarafından benimsenmiş bu teknolojinin, henüz gelişmiş ülkeler tarafından yeni yeni kullanılmaya başlandığını ifade ederken sözlerine, “Sistemin varlığı her yönü ile kullanıcı mutluluğu sağlamaktadır. Sistemi kullanan şirket araçları, yakıt tüketim tasarrufu ve kontrolü sağlarken, petrol şirketleri de sadık ticari müşteri kazanarak satışlarını arttırmaktadırlar.

 Bu arada nerede ise ticari araçların yarısına yakının dahil olduğu sistem ile yakıt giderleri maliye açısından düzenli bir şekilde kayıt altına girmiş olmaktadır. Gelişmiş yeni teknolojilerimiz ile artık araçların gerçek kilometresini de takip ederek her aracın kilometre başına yakıt tüketimini tam olarak takip edebilir duruma gelinmiştir,” diye devam ediyor.

//////KUTU/////////

TAŞIT TANIMA SİSTEMİNİN AVANTAJLARI

• Mükemmel bir akaryakıt gider kontrolü 

Taşıt bazında düzenli akaryakıt tüketim raporları ile kilometre, litre, tutar, dolum tarihi, yer ve saat bilgileri takip edilir. Takip edildiği sürece olası kaçakları engeller. 

• Kart yok, para yok, fiş yazmak yok 

Taşıtınız pompa tarafından otomatik olarak algılanır. Dolum bilgileri otomatik olarak transfer edilir. Taşıt sürücüsü para ödemek zorunda kalmaz. 

• Taşıtın kilometresini otomatik okuma 

         Her akaryakıt alımında taşıtın kilometre bilgileri otomatik olarak  okunur ve raporlanır. 

• Taşıtın yakıt cinsini bilir 

Programlanmış yakıt cinsi dışında dolum yapılmasını engeller. Böylece taşıtınıza hata sonucu yanlış cins akaryakıt konulamaz. 

• Taşıtın deposu haricinde dolum yapılmasını engeller 

Tanımadığı taşıta yakıt vermez. Pompa tabancası taşıtın deposundan çıkarıldığında dolum işlemini otomatik olarak keser. Taşıt dışında başka bir yere dolum yapılamayacağı için ödediğiniz akaryakıt bedelinin taşıtlarınızın deposuna girdiğinden emin olursunuz. 

• Pompadan otomatik olarak bilgi alışı 

Bütün bilgiler el değmeden tam otomatik olarak aktarılır. Hiç bir sistem dışı müdahaleye izin vermez. Doğruluğundan emin olduğunuz bilgileri raporlar halinde size ulaştırır. 

• Derhal Bilgilendirme 

Dolumdan sonra, sürücüye dolum bilgileri pompa üzerindeki yazıcıdan alınır. 

• Aylık düzenli rapor 

Bu raporlar ile taşıtların kilometrede tükettiği akaryakıt miktarlarını karşılaştırma imkanı elde edilir. Aynı zamanda taşıtın hangi istasyonlardan ve ne zaman dolum yaptığı tespit edilir.

///////INFOGRAFİK/////////

TAŞIT TANIMA SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR?

1. Taşıtın yakıt deposu girişine monte edilen NANOPASS, ( RFID Elektronik Kimlik Ünitesi) taşıt plakasını içerir. Taşıtın Elektronik Bilgi Merkez soketine monte edilen DATAPASS, taşıtın kilometre motor saat bilgilerini iletir.

2. Akaryakıt pompası tabancasına monte edilen NNR (Tabanca RFID Okuyucusu) Araçtaki NANOPASS’dan plaka bilgilerini alıp iletir. 

3. İstasyona monte edilen WGT (Wireless Taşıt Tanıma Bilgi Aktarıcı) NNR’dan gelen taşıt bilgilerini ve DATAPASS’dan gelen kilometre bilgilerini alıp İSTASYON KONTROL ÜNİTESİ’ne aktarır.

4. NANOPASS’ı olmayan araçların pompalardan yakıt alabilmesi için Pompacı elindeki RFID kartı ORTR’a (Müşteri Tanıma Kart Okuyucusu) okutarak kimliğini sisteme aktarır. Kimlik doğrulamasının ardından yakıt dolumu, İstasyon Kontrol Ünitesi tarafından onaylanır.

5. ORTR, Pompacı RFID kartı dışında sürücü RFID kartlarını da okuyabilir. Bu şekilde araçta DATAPASS yok ise, sürücülere verilmiş, plakaya tanımlı kartla da yakıt dolumu yapılabilir. Ancak bu kartla yapılan dolumun araç deposuna girme garantisi yoktur. Sürücü bidona veya başka taşıta dolum yapabilir.

6. NANOPASS ile yapılan dolumun, bir taşıtın deposuna olduğu kesindir. 

7. DATAPASS’ı (Kilometre Okuyucusu) olan taşıtların, yakıt tüketim miktarları ölçülebilir. Buna göre aynı model araçların yakıt tüketim miktarları karşılaştırılabilir. 

8. NNR (Tabanca RFID Okuyucusu) araç yakıt deposundaki NANOPASS’dan uzaklaşırsa sistem yakıt dolumunu otomatik keser. 

Sektörel Yayın/Hüseyin BİÇER

Güncelleme Tarihi: 27 Ekim 2017, 12:43
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER