Metro projelerinin hayata geçmesine çok az kaldı

Sürücüsüz olarak faaliyete geçmesi ve yıl sonunda bitirilmesi planlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattındaki çalışmaların yüzde 90'ı tamamlandı ve ilk raylar döşenmeye başlandı.

Metro projelerinin hayata geçmesine çok az kaldı

2014'te temeli atılan M7 olarak adlandırılan metro faaliyete geçtiğinde  , aktarma merkezi Mecidiyeköy olacak. Kabataş ve Mahmutbey yönlerinden gelen yolcular, Yenikapı ve Hacıosman yönlerine metroyla; Söğütlüçeşme ve Beylikdüzü yönlerine ise metrobüsle aktarma imkanına sahip olacak. Mecidiyeköy istasyonu çalışmaların sonunda yer altı meydanına dönüşecek. Metrobüs ile Yenikapı-Hacıosman metro hattının aktarma noktası olan istasyonda 2 bin metrekarelik bir yer altı meydanı da oluşturulacak. Metrobüsten metroya geçiş koridorları ise 25 metre genişliğinde olacak.

Sürücüsüz metronun geçtiği yeni hatların duraklarında  engelliler için de tekerlekli sandalyeler şarj noktaları, görme engelli yolcular için "braille" alfabesi ile yönlendirme, raylara düşme, eşya, çanta ve puset düşürme, intihar gibi istenmeyen durumlara karşı  peron ayırıcı kapı sistemi, mescitler, ve tren bilgisine ait sesli bilgilendirme yapılacak. . İlk açılışta günde yaklaşık 300 bin kişinin Mecidiyeköy istasyonundan geçmesi beklenirken, 240 bin kişinin Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı ile Yenikapı-Hacıosman hatlarını kullanması  bekleniyor. 30 bin kişinin metrobüse, 30 bin kişinin de Mecidiyeköy bölgesindeki iş alanlarına dağılması tahmin ediliyor.

Tüm istasyonların dolaşım alanları, peronlar, trenlerin içleri, yürüyen merdivenler, asansör içleri ve çıkışları dahil tüm metro alanlarında üst düzey teknoloji ile güvenlik sağlandı. Kapalı devre kamera sistemiyle kör nokta kalmayacak şekilde izlenirken, istasyon girişlerinde güvenlik birimleri tarafından X-Ray cihazları ve detektörler ile taranacak. 4K çözünürlükte, 360 derece dönebilen ve hareketli zoom yapabilen kameralar ile şüpheli durumlar her an izlenebilecek ve. Şüpheli durum ve girişimler anında kumanda merkezi operatörlerine sesli ve görsel uyarı verilecek.

Metronun faaliyete geçmesiyle , ilçeler arasındaki mesafeler de azalacak. Bazı mesafelerin dakika aralığı ise şöyle:
Bağcılar-Mecidiyeköy: 41 dk.
Kağıthane-Mecidiyeköy: 4,5 dk.
Tekstilkent-Mecidiyeköy: 20,5 dk.
Beşiktaş-Mecidiyeköy: 5,5 dk.
Başakşehir-Mecidiyeköy: 35,5 dk.
Sancaktepe-Mecidiyeköy:55 dk.
Mecidiyeköy-Mahmutbey: 26 dk.

Öte yandan 47,8 kilometre uzunluğunda 4 adet metro hattının  da 2018 yılının sonunda İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete sunulması planlanıyor. Raylı sistemler arasında; Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun ikinci etabı olan Ümraniye (Yamanevler)-Çekmeköy bölümü, Mecidiyeköy-Kağıthane-Alibeyköy-Mahmutbey metrosu, Dudullu-Kayışdağı,İçerenköy-Bostancı metrosunun Bostancı İDO'dan İMES'e kadar olan 10,2 kilometrelik kısmı ile Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy tramvayı yer alıyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER